top of page

Personvernerklæring for Bellman & Symfon Norge AS

 

I henhold til GDPR (General Data Protection Regulation) som tredde i kraft den 25. mai 2018 i alle EU land, oppdateres vår personvernerklæring som også følger personopplysningsloven (lov om behandling av personopplysninger LOV-2015-06-19-65 fra 1.1.2015).

Bellman & Symfon Norge AS er opptatt av å beskytte og respektere personvernet til brukerne og kundene våre.

Vennligst les og forstå denne personvernerklæringen i forhold til dine personopplysninger, før du får tilgang til eller bruker noen av våre tjenester.

Når du bruker våre tjenester, deler du informasjon med oss. Vi ønsker å være åpne om hvilken type informasjon vi samler om deg og hvordan vi bruker den. Vi deler ikke informasjon med andre hvis vi ikke har samtykke fra deg. Det finnes visse unntak som er beskrevet under punkt 2 om betaling og punkt 5 om deling.

1.     Informasjon vi samler inn

Vi samler dine kontaktdetaljer (navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse) for å kunne levere våre produkter og/eller tjenester til deg, fakturere deg og ta imot innbetalinger fra deg.

For bestillinger av produkter og/eller tjenester bestilt gjennom NAV, samler vi informasjon om navn, adresse, telefonnummer og evt. e-mail adresse og personnummer, kun for å kunne levere disse produktene og/eller tjenestene til deg. Dette skjer kun i de tilfeller hvor NAV bestiller en direkte levering, en direkte tilpasning eller en direkte forespørsel om tjeneste til deg og deler med oss opplysninger om deg. Bestillingene fra NAV kobles til deg når ditt navn er synlig på ordreskjemaet fra NAV.

For spesialtilpassede produkter som avstøp av øregang, ørepropper og hørselsvern, vil vi alltid trenge dine personopplysninger (navn, telefon, e-mail adresse og evt. faktura- og/eller leveringsadresse). Disse opplysningene brukes kun for fakturerings- og leveringsformål.

Du har ingen plikt til å oppgi dine personopplysninger til oss. Om du velger dette kan vi kanskje ikke yte deg våre tjenester eller levere våre produkter.


 

2.     Betalingsopplysninger

Når du betaler for våre produkter og/eller tjenester via bank- eller kredittkort, vil betalingsopplysningene gå gjennom en sikker server hos våre samarbeidspartnere STRIPE Inc. for betalinger med kort på vårt nettsted www.aurismed.no og iZettle.no for betaling i vår butikk i Sandefjord via kortterminal. Dine bank- og/eller kredittkort detaljer lagres ikke hos Bellman & Symfon Norge AS eller på våre nettsteder.

For mer informasjon, vennligst se våre samarbeidspartneres personvernerklæringer på https://stripe.com/guides/general-data-protection-regulation og https://www.izettle.com/no/personvernerklaering

Når du betaler med faktura vil dine personopplysninger, samt kontonummeret ditt lagret i vår bankforbindelse i Handelsbanken AS. Denne informasjonen tas vare på kun for å identifisere innbetalingen og koble den til en utgående faktura fra oss.


 

3.     Bruk av informasjon

Informasjon du deler med oss brukes…

- for å levere varer og tjenester til deg;
- for å svare på dine henvendelser;
- for å fakturere deg og følge opp innbetalingene dine;
- for kundeservice og klagebehandling;
- for å sende deg markedsrelatert informasjon eller tilbud om våre produkter og/eller tjenester.

Vi sender ikke markedsinformasjon til brukere hvis deres bestillinger er blitt behandlet via NAV, med mindre brukeren gir oss tillatelse til dette.


 

4.     Oppbevaring av informasjon

Vi tar vare på informasjonen i minst 5 år iht. bokføringsloven (LOV-2018-05-27-15 fra 1.1.2017).

Informasjonen lagres i vår CRM, fakturerings- ordrebehandlingsprogram IFS og på vår hjemmeside www.aurismed.no når du registrerer dine opplysninger i forbindelse med en bestilling av varer og/eller tjenester og når du sender en forespørsel til oss via vår hjemmeside.


 

5.     Deling av informasjon

Generelt deler vi ikke informasjon om deg til tredjepart eller andre leverandører eller kunder.

- Unntak er når du spesifikt gir oss tillatelse til å dele din informasjon med andre. Du bestemmer hva slags informasjon vi deler. Informasjonens art vil være relatert til dine erfaringer med våre produkter og/eller tjenester. Informasjon som adresse, e-mail eller telefonnummer vil ikke bli delt uten skriftlig tillatelse fra deg.

- Når du bestiller ørepropper eller hørselsvern vil vi bli nødt til å dele ditt navn og annen kontaktinformasjon med vår samarbeidspartner Hantek Audio AS i Oslo og vårt produksjonslaboratorium ACS OOD i Pleven (Bulgaria). Dette for at produksjon av dine ørepropper eller hørselsvern blir riktig.

- Vi kan dele informasjon i lovbestemte tilfeller ved pålegg fra domstolene, politiet eller andre offentlige myndigheter.
 

6.     Henting av informasjon

Vi henter informasjon…

- som du frivillig oppgir direkte til oss;
- som vår samarbeidspartner Hantek  Audio AS deler med oss i forbindelse med bestilling av avstøp av øregang, ørepropper eller hørselsvern;
- som vår kunde NAV gir til oss;
- ved å bruke informasjonskapsler (cookies) på våre nettsteder www.aurismed.no. Cookies lagres på din datamaskin eller din mobilenhet. Informasjonskapsler er nødvendige for å kunne navigere på våre nettsteder samt bestille varer og tjenester og sende forespørsler til oss;
- ved å søke informasjon på offentlige databaser og/eller steder som for eksempel gulesider eller opplysningstjeneste 1881;
- for kredittvurdering av kunder og/eller leverandører.


 

7.     Sikkerhet på internett

De fleste av våre områder på internett er sikret med HTTPS-aksess, spesielt de som handler om personopplysninger og bank- og kredittkortinformasjon. Våre betalingsløsninger er beskyttet av en kryptert forbindelse som er standard for bransjen.


 

8.     Dine rettigheter

Du kan alltid be oss om å sende deg hvilken type informasjon vi oppbevarer om deg.

Du kan alltid be oss om å endre og/eller oppdatere de opplysningene vi har om deg.

Du kan også be oss om å slette all informasjon vi har om deg, unntatt de tilfeller hvor det foreligger økonomisk informasjon som vi er pliktige til å oppbevare i 5 år iht. bokføringsloven. Med økonomisk informasjon mener vi økonomiske transaksjoner som oppstår når man kjøper varer og/eller tjenester fra oss, dvs. en faktura, en innbetaling eller en bank- eller kredittkorttransaksjon.

Du kan alltid ta kontakt med oss ved å sende en e-mail til info@bellman.no, sende en forespørsel via vår hjemmeside www.aurismed.no, ringe oss på 33 42 72 50 eller sende et brev til Bellman & Symfon Norge AS – Postboks 294 – 3201 Sandefjord.


 

9.     Om arbeidssøkere

Er du arbeidssøker hos oss og har sendt din søknad til oss vil denne og alle dine personopplysninger bli oppbevart inntil ett år. Denne kan brukes for fremtidige utlysninger av stillinger i Bellman & Symfon Norge AS.

Din informasjon vil aldri bli brukt på med kommersielle hensikter.

Om du vil slette dine opplysninger før det har gått ett år, vennligst ta kontakt med oss og vi vil makulere søknaden og slette alle opplysninger vi har om deg umiddelbart.


 

10.  Oppdatering

Denne personvernerklæringen kan oppdateres fortløpende som følge av endringer i lovgivingen. Vi forbeholder oss retten til å endre vår personvernerklæring uten forvarsel.


 

 

Sandefjord, 31. januar 2024

bottom of page